کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایش دما در این استان از فردا (جمعه) آغاز می‌شود و تا روزهای ابتدایی هفته آینده ادامه دارد.

افزایش دما و وزش باد شدید در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، سارا حکمی اظهار کرد: دمای هوا در نواحی گرمسیر استان خراسان رضوی، در این مدت تا حدود ۴۰ درجه و بالاتر افزایش پیدا خواهد کرد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: امروز وزش باد در مناطق مختلف خراسان رضوی پدیده جوی غالب است و برای روزهای آینده شدت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس و در مناطق باد خیز و مستعد استان، نواحی شرقی، بخش‌هایی از نیمه جنوبی و مناطق باد خیز غربی گاهی وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک قابل پیش‌بینی است.

حکمی اظهار کرد: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده نیز بر شدّت و سرعت وزش باد در بیشتر مناطق استان خراسان رضوی افزوده می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: در شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۰ درجه سلسیوس و داورزن با بیشینه دمای ۳۶ درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده اند و در این مدت بیشترین میزان سرعت وزش باد از بجستان با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی گفت: در این مدت نوسان های دمایی کلانشهر مشهد بین ۱۶ تا ۲۹ درجه به ثبت رسید و برای امروز نیز بین ۱۷ تا ۳۰ درجه پیش‌بینی شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.